Świat Aluminium
Ghelamco

Ghelamco prezentuje The Bridge, najnowszy projekt przy placu Europejskim

Ghelamco rozpoczyna przygotowania do budowy wieżowca The Bridge. Budynek stanie u zbiegu ulicy Towarowej i Grzybowskiej, przy placu Europejskim. Zaoferuje najwyższej klasy powierzchnie biurowe.

The Bridge to najnowszy projekt Ghelamco. Liczący 174 metry wieżowiec stanie tuż obok dawnej siedziby wydawnictwa Bellona. Oba budynki zostaną połączone wspólnym lobby tworząc niespotykaną dotychczas kompozycję na polskim rynku. Koncepcję architektoniczną wieżowca opracowała holenderska pracownia UNStudio przy współpracy z Polsko Belgijską Pracownią Architektury Projekt. UNStudio to uznane na całym świecie biuro architektoniczne założone ponad 30 lat temu w Amsterdamie. Ma ono na swoim koncie wiele docenionych w międzynarodowych konkursach budynków. Wśród nich znajdują się takie ikony jak: Muzeum Mercedes-Benz w Stuttgarcie, sieć metra w Doha w Katarze czy most wiszący Erasmusbrug w Rotterdamie. Z kolei pracownia Projekt to uznana w Polsce pracownia, która jest m.in. współprojektantem wieżowca Warsaw Spire oraz projektantem biurowca Warsaw UNIT.

– Dla UNStudio zaprojektowanie nowego wysokościowca zawsze oznacza zastanowienie się nad tym, jak nowe inwestycje będą funkcjonowały w szerszym, miejskim kontekście – tworząc ramy dla zrównoważonej przyszłości. Nasz projekt dokładnie to robi: dzięki unikalnej organizacji przestrzennej zbliża tereny publiczne dookoła niego; ale co najważniejsze, odnawia związek miasta z jego dziedzictwem, łącząc w jedną kompozycję historyczny budynek Bellony z nową wieżą– mówi Arjan Dingste, Dyrektor i Starszy Architekt w UNStudio.

The Bridge zaoferuje 47 tys. mkw. najwyższej klasy powierzchni biurowej. Liczący 40 pięter budynek będzie wyposażony w około 280 miejsc parkingowych oraz udogodnienia dla rowerzystów (przewidziano dla nich 147 miejsc oraz szafki i prysznice). Posiadać będzie także najnowocześniejsze rozwiązania techniczne i proekologiczne. W budynku znajdą się m.in. ładowarki do samochodów elektrycznych oraz specjalny parking dla elektrycznych jednośladów (rowerów i hulajnóg) z 20 miejscami do ładowania. Zostanie w nim także wdrożony system operacyjny (opracowany przez Ghelamco), pozwalający na efektywne zarządzanie kontrolą dostępu oraz rozwiązania podnoszące jego bezpieczeństwo w razie epidemii (m. in. wirusobójcze lampy UV, które zostaną umieszczone w windach i centralach wentylacyjnych). Budynek będzie certyfikowany w systemach WELL i BREEAM – i Green Building Standard. Będzie posiadał także certyfikat „Obiekt bez barier”.

– Cieszymy się, że możemy zaprezentować klientom kolejny, bardzo charakterystyczny, projekt. Zaprojektowany przez uznaną na całym świecie pracownię budynek The Bridge połączy przyszłość z przeszłością oferując najemcom niepowtarzalny klimat, klimat, którego nie znajdziemy w żadnym wieżowcu w Warszawie – mówiJarosław Zagórski, dyrektor handlowy i rozwoju Ghelamco Poland.

Co ważne, budynek Bellony – którego elewacja w 2016 roku została pieczołowicie odrestaurowana – będzie zachowany i połączony z wieżą. Dzięki temu powstanie symboliczny most łączący dawną architekturę z nowoczesnym budynkiem. Efektem tego połączenia będzie nietuzinkowe lobby, które zepnie oba budynki.

Plac Europejski zyska nowe funkcje

Na czas budowy wieżowca część placu Europejskiego zostanie wyłączona z użytku. Wciąż jednak będą tu funkcjonować popularne restauracje i kawiarnia. Działać będzie także ulubiona przez dzieci fontanna.

W przyszłości od strony ul. Grzybowskiej, w miejscu, gdzie dotychczas znajdował się parking, powstanie mini park. W ten sposób wejście do The Bridge prowadzić będzie przez zielony skwer, a sam plac Europejski zbliży się do ulicy Towarowej i Grzybowskiej skąd przez lobby wieżowca będzie można przedostać się na jego główną część. Dodatkowe wejście na plac prowadzić będzie również przez bramę kamienicy przy ulicy Grzybowskiej 73, która wkrótce doczeka się gruntownego remontu.

W parterze wieżowca, od strony placu Europejskiego, przewidziano miejsce na kawiarnię. Dodatkowo na ostatniej kondygnacji dawnego budynku wydawnictwa Bellony znajdzie się miejsce na restaurację z tarasem.

– Czujemy ogromną odpowiedzialność za to miejsce. Zależy nam, aby plac Europejski powrócił na mapę Warszawy w jeszcze lepszej odsłonie i spełniał oczekiwania wszystkich warszawiaków – mówi Jarosław Zagórski.

Na samym placu, po zakończeniu budowy, pojawią się nowe nasadzenia zieleni, jednak forma użytkowa placu – zaprojektowana przez renomowaną belgijską pracownię Wirtz International – nie ulegnie zmianie.

Przewidywany termin zakończenia budowy The Bridge to koniec 2024 r.

Świat Aluminium

Świat Aluminium