Świat Aluminium
djmedia:19

Szkła Guardian w centrach handlowych

Współczesne centra handlowe to nie tylko miejsca sprzedaży towarów i usług, ale w coraz większym stopniu ważne ośrodki rozrywki, konsumpcji czy rekreacji. Coraz częściej stają się one również ważnym punktem na architektonicznej mapie miasta dzięki swoim unikalnym bryłom, których nieodzownym elementem jest szkło. 

 

Podstawową zaletą szkła jest dobra przepuszczalność naturalnego światła słonecznego. Umożliwia to doświetlenie wnętrza i tworzy komfortowe środowisko nie tylko do pracy i życia, ale również do robienia zakupów i spędzania wolnego czasu. Duże, przeszklone powierzchnie w centrach handlowych, zapewniając dobre nasłonecznienie, mogą jednak doprowadzać do przegrzewania pomieszczeń

Lepsze szkło to niższe koszty

Obiekty handlowe to budynki, w których odpowiedni mikroklimat jest bardzo ważny dla odwiedzających. Budowle takie powinny być więc dobrze oświetlone, a temperatura wnętrz powinna zachęcać do przebywania w nich. Dobrze dobrane szkła pozwalają na ograniczenie dostępu energii słonecznej w sezonie letnim, przy jednoczesnym zmniejszeniu strat ciepła w miesiącach zimowych. Dlatego w przypadku tego typu obiektów najlepiej sprawdza się przeciwsłoneczne szkło wysokoselektywne z powłokami przepuszczającymi światło, a powstrzymującymi nadmiar energii cieplnej. Dzięki temu przez cały rok zapewniony jest właściwy poziom naturalnego światła, a koszty związane z oświetleniem, ogrzewaniem i chłodzeniem maleją.

Właściwości innowacyjnego szkła budowlanego – takie jak termoizolacyjność, zabezpieczenie przed gorącem, promieniami UV czy wysoki poziom oddania naturalnych barw – umożliwiają tworzenie intrygujących rozwiązań. Co istotne, zasotosowanie tego nowoczesnego szkła jest możliwe zarówno w nowych konstrukcjach, jak i w przypadku obiektów modernizowanych.

Plac Unii w Warszawie, Okrąglak w Poznaniu

Przykłady zastosowania dużych przeszklonych powierzchni  w projektach obiektów handlowych  w kraju i za granicą można mnożyć. Jedną z ciekawszych propozycji na rodzimym rynku jest kompleks handlowo-biurowy Plac Unii, który zastąpił warszawski Supersam, a także  zmodernizowany dom towarowy Okrąglak w Poznaniu. W pierwszym przypadku na fasadach zastosowano szkło SunGuard® SN 70/41, w drugim  SunGuard® SN 62/34. 

djmedia:19

W przypadku Placu Unii, zastosowane szkło SunGuard® SN 70/41 charakteryzuje się wysokim poziomem transmisji światła widzialnego na poziomie 70%, gwarantującym  użytkownikom dostęp do naturalnego światła dziennego. Jednocześnie wartość g na poziomie 41% oznacza, że do pomieszczeń wpada mniej niż połowa energii promieniowania słonecznego. Dzięki temu w gorące dni nawet bez użycia rolet czy żaluzji nie dochodzi do przegrzania się wnętrz. Z drugiej stronyizolacja termiczna na poziomie U=1,1 W/(m2K) ogranicza nadmierną ucieczką ciepła w chłodniejszych porach roku.

djmedia:20

Szło SunGuard® SN 62/34 zastosowane w poznańskim Okrąglaku zapewnia jeszcze niższy poziom transmisji energii słonecznej, współczynnik g wynoszący 34%, co dodatkowo zabezpiecza wnętrza przed przegrzewaniem. Udoskonalony został  również parametr izolacji termicznej, a U=1,0 W/(m2K) zapewnia dalsze oszczędności energii w sezonie grzewczym. W ten sposób w obiektach handlowych, w których konieczne jest odpowiednie oświetlenie i temperatura można zapewnić te parametry, bez konieczności zwiększania kosztów eksploatacyjnych. 

Guardian Częstochowa oferuje wachlarz rozwiązań do obiektów handlowych, które, dzięki zróżnicowanym parametrom, znajdują zastosowanie w różnych częściach budynków. Na  świetlikach   i przeszkleniach dachowych  świetnie sprawdzają się szyby zespolone z hartowanego szkła  SunGuard® i laminowanego szkła  bezpiecznego LamiGlass. Ich wyróżnikami są wytrzymałość i odporność, a także wysoki poziom ochrony przeciwsłonecznej przy równoczesnej wyjątkowej przejrzystości i dobrych parametrach termoizolacyjnych. Dzięki temu możliwe jest tworzenie ciekawych  konstrukcji architektonicznych, które właściwie spełniają swoją funkcję użytkową.

Foto: Guardian

 

Świat Aluminium