Wspieranie edukacji młodzieży w szkołach branżowych to jeden z ważnych fundamentów kampanii „DOBRY MONTAŻ”, którą prowadzi Związek POiD wraz z Partnerami. Z uwagi na obecną sytuację w kraju te działania przeniosły się w dużej mierze do środowiska online. Dlatego w ubiegłym tygodniu na Facebooku zainaugurowana została grupa dla przyszłych monterów stolarki budowlanej – „Porozmawiajmy o DOBRYM MONTAŻU”, z myślą o ich przyszłości zawodowej na rynku. W poniedziałek, 27 kwietnia br., miał miejsce pierwszy praktyczny webinar o szkleniu okien.
W trosce o rozwój branży stolarki budowlanej, opłaca się budować klimat, który sprzyja edukacji młodzieży, przygotowującej się do wykonywania zawodu montera. To bardzo pożądany fach na rynku, który pozostaje wciąż deficytowy, a szkoda. Jak to zrobić? Wie to doskonale Związek POiD, który zainicjował wyjątkowy, nowoczesny projekt dla uczniów ze szkół branżowych, wykorzystujący potencjał grup dyskusyjnych na Facebooku. – Facebook ma cały wachlarz funkcji, z których można skorzystać również w celach szkoleniowych. Za pomocą tego kanału, uwielbianego przez młodzież, można trafić do uczniów z przekazem dużo łatwiej niż w sposób tradycyjny. Forma interakcji online jest bowiem preferowana w tej grupie wiekowej. W dodatku z uwagi na epidemię koronawirusa i związane z nią zamknięcie szkół, to jedyna możliwa metoda na dostarczenie przyszłym monterom stolarki wartościowych, eksperckich treści – tłumaczy Augustyn Zioło, Doradca ds. szkoleń i nauki zawodu Związku POiD. – Mam nadzieję, że stworzona z inicjatywy Związku POiD grupa „Porozmawiajmy o DOBRY MONTAŻU” stanie się skarbnicą fachowej wiedzy o metodach prawidłowej instalacji stolarki budowlanej i będzie wyśmienicie służyć jej uczestnikom – dodaje.
W grupie „Porozmawiajmy o DOBRYM MONTAŻU”, która liczy już prawie 90 członków, swoją wiedzą z uczniami oraz nauczycielami – zarówno teoretyczną, jak i praktyczną, będą dzielić się eksperci Związku POiD, doradcy techniczni Partnerów „DOBREGO MONTAŻU”, a także Ambasadorzy kampanii. W ramach tej społeczności w ubiegły poniedziałek odbył się pierwszy webinar o technice szklenia okien, który poprowadził Tadeusz Romański. Składał się on z dwóch części: teoretycznej oraz praktycznej. Wzięło w nim udział niemal 60 osób, które z pełnym zaangażowaniem uczestniczyły w szkoleniu. W najbliższym czasie przewidziane są kolejne aktywności.
Ogólnopolska kampania edukacyjna „DOBRY MONTAŻ” to organizowana przez Związek POiD akcja, promująca wśród inwestorów indywidualnych ideę prawidłowej instalacji wyrobów stolarki budowlanej. Partnerami „DOBREGO MONTAŻU” są firmy: FAKRO, HÖRMANN, KLIMAS WKRĘT-MET, KRISPOL, PORTA KMI POLAND, PROLINE, SOUDAL. Kampanię, w charakterze jej ambasadorów, wspierają profesjonalni monterzy. Towarzyszą jej również patroni medialni i merytoryczni: Instytut Techniki Budowlanej i Polskie Stowarzyszenie Dekarzy. Patronat honorowy nad inicjatywą sprawuje Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju.