The Warsaw HUB to wielofunkcyjny kompleks wieżowców, który powstał w najdynamiczniej rozwijającej się części Warszawy, przy rondzie Daszyńskiego. Zrealizowany przez Ghelamco jest jednym z najbardziej zaawansowanych technologicznie budynków w Europie.
Google Poland staje się właścicielem dwóch wież stanowiących część biurową, pasażu handlowego oraz części podziemnej kompleksu. Wartość transakcji zostanie ustalona na dzień zawarcia umowy przyrzeczonej i zgodnie z przewidywaniami wyniesie blisko 583 mln euro.
W transakcji Ghelamco doradzała firma CBRE.
Google Poland jest jednocześnie jednym z głównych najemców kompleksu i zajmuje w nim ponad 20 tys. mkw. powierzchni biurowej.
– Naszym celem jest budowanie przyjaznych środowisku, dostępnych dla wszystkich, wpisujących się w tkankę miejską budynków. Taki jest właśnie The Warsaw HUB. Jesteśmy dumni z tego, że Google zdecydował się na posiadanie w nim swojej siedziby i jednocześnie kupił tę nieruchomość – mówi Jeroen van der Toolen, dyrektor zarządzający na Europę Środkowo-Wschodnią Ghelamco.
– Sprzedaż The Warsaw HUB to największa pojedyncza transakcja biurowa w historii rynku polskiego oraz Europy Środkowo-Wschodniej. Pokazuje ona siłę polskiego rynku inwestycyjnego. Zespół CBRE jest niezmiernie dumny, że mógł poprowadzić transakcję pomiędzy swoimi najważniejszymi klientami. Ugruntowała ona pozycję Warszawy wśród najważniejszych rynków inwestycyjnych na świecie – dodaje Sean Doyle, szef Capital Markets na Europę Środkowo-Wschodnią w CBRE.
Wśród najemców kompleksu, poza Google, znajdują się m.in. takie firmy, jak: Cushman & Wakefield, Getin Noble Bank, Standard Chartered, GATX, Atradius, Elanco, GrECo czy OmniOffice. W trzeciej wieży kompleksu znajdują się hotele Crowne Plaza i Holiday Inn Express, które pozostają w rękach Ghelamco.