Od 25 lat ciepłe ramki dystansowe Swisspacer są jednymi z najlepszych produktów w swoich klasach termicznych dostępnych na rynku. Z okazji tego jubileuszu szwajcarska firma prezentuje swoją nową identyfikację wizualną i logo.
W latach 90-tych firmy i instytuty badawcze zaczęły koncentrować swoją uwagę na energooszczędnych produktach budowlanych, aby maksymalnie zmniejszyć straty ciepła w budynkach. Ich zainteresowanie szybko skupiło się na niewielkim elemencie uszczelnienia krawędzi szkła izolacyjnego – ramce dystansowej. Od samego początku termin „ciepła ramka dystansowa” miał na celu podkreślenie lepszej izolacji termicznej polimerowych elementów dystansowych w porównaniu z konwencjonalnymi aluminiowymi ramkami. Aktualnie ciepła ramka dystansowa ma już ugruntowaną pozycję w branży a dzieje się tak dzięki między innymi dzięki takim producentom jak Swisspacer.
Założona 25 lat temu szwajcarska firma stała się siłą napędową i liderem innowacji, co znalazło swoje odzwierciedlenie w szybko rosnących zdolnościach produkcyjnych: „Od momentu dołączenia przeze mnie do firmy w roku 2015 udało nam się niemal podwoić moce produkcyjne” mówi Matthias Bach, który od października 2023 jest nowym dyrektorem zarządzającym w firmie Swisspacer.
Nowy wizerunek i logo
Nowe logo Swisspacer jest świeże i jednoznaczne w przekazie: „Dwie pionowe linie, które teraz otaczają napis i wybór kolorów to coś więcej niż tylko elementy graficzne” – podkreśla Eunike Heil, Lead Brand Manager w Swisspacer. „Prosty i przejrzysty przekaz podkreśla naszą pozycję na rynku i wartość dodaną naszych ramek dystansowych – w przestrzeni między szybami są one decydującym elementem, który stanowi o różnicy temperatur między ciepłem a zimnem, między wnętrzem a przestrzenią zewnętrzną”. Logo i wybór kolorów wizualizują wieloaspektowy charakter firmy i jej przynależność do Grupy Saint-Gobain. Logo zostało oficjalnie zaprezentowane podczas uroczystości z okazji 25-lecia w zakładzie W Gliwicach oraz w centrali w Kreuzlingen w Szwajcarii.
Kierunek na bardziej zrównoważoną przyszłość
Temat zrównoważonego rozwoju będzie nadal aktualny w firmie Swisspacer. „Redukcja zużycia energii to przecież podstawowy cel naszej działalności” – mówi kierownik ds. sprzedaży i marketingu Sarah Köring. „Jesteśmy jednym z niewielu producentów ramek, który może dostarczyć pełną Deklarację Środowiskową Produktu (EPD) dla wszystkich szerokości – dzięki czemu Swisspacer jest wyraźnym punktem odniesienia w branży, jeśli chodzi o ślad węglowy. I chcemy, by tak pozostało”.
Firma Swisspacer widzi również duży potencjał w rozwoju na rynku międzynarodowym: „Kwestia zmian klimatycznych nie zatrzymuje się na granicach państw”, wyjaśnia Peter Appel, dyrektor ds. rozwoju nowych rynków. W wielu miejscach na świecie marka Swisspacer jest czymś w rodzaju synonimu ciepłej ramki dystansowej. „Widzimy, że wiele krajów z dużym zainteresowaniem przygląda się europejskim specyfikacjom technicznym i lokalnemu Know-How. Stanowi to ogromną motywację dla całej branży, a dla nas w szczególności skoro jako firma daliśmy obietnicę szwajcarskiej jakości”.
Matthias Bach podkreśla: „Patrząc w przyszłość, wiemy że dekarbonizacja naszej branży jest jednym z największych wyzwań. Już teraz ponownie wykorzystujemy część odpadów w cyklu produkcyjnym. Zamierzamy też realizować wiele innych celów tego typu. Wszystko to jest możliwe dzięki naszym klientom, których potrzeby mobilizują nas do dalszego rozwoju i motywują do realizacji jeszcze ambitniejszych zadań. , a także dzięki kompetentnemu i wysoce zmotywowanemu zespołowi, takiemu jak nasz”.