Międzynarodowe Targi Architektury, Materiałów i Systemów Budowlanych BAU to jedno z najważniejszych światowych wydarzeń adresowanych do przedstawicieli branży budowlanej. Impreza, która co dwa lata odbywa się w Monachium, przyciąga tysiące producentów i ekspertów z całego świata. Podobnie jest w przypadku GlassBuild America – największych targów szkła, okien i drzwi w Ameryce Północnej. Ranga obu wydarzeń oraz możliwość prezentacji własnej oferty szerokiemu gronu potencjalnych klientów z całego świata sprawiają, że wśród wystawców obu imprez nie mogło zabraknąć jednego z czołowych europejskich producentów systemów aluminiowych do produkcji okien, drzwi, fasad i osłon przeciwsłonecznych, firmy Aluprof.
Lider rynku z własnym stoiskiem podczas prestiżowych targów BAU
Będąc największym polskim producentem rozwiązań aluminiowych dla branży budowlanej i konstrukcyjnej, Aluprof duży nacisk kładzie na ekspansję na rynki zagraniczne. Udział w międzynarodowych imprezach branżowych to jeden z priorytetów w strategii marki i sposób na prezentację swoich innowacyjnych rozwiązań potencjalnym klientom z całego świata. Spośród wielu wydarzeń, w jakich w najbliższym czasie weźmie udział spółka z Bielska-Białej, najważniejszym będą z pewnością Międzynarodowe Targi Architektury, Materiałów i Systemów Budowlanych BAU, które odbędą się w dniach 13–17 stycznia 2025 roku w Monachium. To jedne z najbardziej liczących się światowych targów adresowanych do przedstawicieli sektora budowlanego. Ich głównym celem jest prezentacja najnowszych produktów, rozwiązań i technologii związanych z budownictwem. Co dwa lata do stolicy Bawarii przybywają architekci, projektanci, inżynierowie, inwestorzy, producenci materiałów budowlanych oraz specjaliści związani z branżą. Podczas ostatniej edycji, odbywającej się w 2023 roku, na powierzchni ponad 200 000 m2 zaprezentowało się ponad 2 250 wystawców z 49 krajów, a wydarzenie odwiedziło 190 000 gości z całego świata. Tegoroczna edycja targów skupi się na kwestiach związanych z ekologią i zrównoważonym rozwojem. W trakcie styczniowego wydarzenia Aluprof pokaże wiele rynkowych nowości i innowacyjnych technologii, które doskonale wpisują się w tematykę tej edycji targów – zobaczyć je można będzie w hali B1 na stoisku nr 528.
Aluprof podbija Stany Zjednoczone
Aluprof nie tylko przynależy do grona czołowych europejskich producentów architektonicznych systemów aluminiowych, ale od wielu lat umacnia swoją pozycję na rynku amerykańskim. Najlepszym dowodem silnej obecności marki w Stanach Zjednoczonych są prestiżowe realizacje powstałe z wykorzystaniem jej rozwiązań, m.in. 125 Greenwich Street, Sky View Parc czy 185 Broadway. Trzeba jednak pamiętać, że rynek amerykański jest uznawany za wyjątkowo wymagający, zarówno ze względu na silną konkurencję, jak i wysokie standardy budowlane oraz konieczność spełnienia surowych wymagań m.in. w zakresie odporności budynków na porywiste wiatry, które występują choćby na wschodnim wybrzeżu USA. Poza intensywnym rozwojem oferty produktowej, w tym dostosowywaniu jej do specyficznych norm i oczekiwań amerykańskiego rynku, Aluprof uczestniczyć będzie także w najważniejszych wydarzeniach branżowych organizowanych na terenie Stanów Zjednoczonych. Jednym z nich będą największe targi szkła, okien i drzwi w Ameryce Północnej – GlassBuild America 2024, które w dniach 30 września–2 października tego roku odbędą się w Dallas w stanie Teksas. Impreza każdego roku gromadzi ponad 500 wystawców oraz przyciąga około 9 000 uczestników z całego świata i tym samym stanowi kluczową platformę dla prezentacji najnowszych technologii, produktów oraz rozwiązań w dziedzinie obróbki szkła, produkcji okien i drzwi, a także szkła architektonicznego i metali na terenie nie tylko Stanów Zjednoczonych, ale całej Ameryki Północnej. Udział Aluprof w tak liczącym się wydarzeniu jest więc doskonałą okazją do zaprezentowania swojej oferty, która doskonale odpowiada na potrzeby tego wymagającego rynku. Przedstawiciele Aluprof będą reprezentować markę w hali E, przy stoisku nr 51090.
Udział w imprezach branżowych elementem strategii spółki
Udział Aluprof w najważniejszych wydarzeniach branżowych to doskonały sposób na dotarcie do nowych odbiorców i szansa na zaprezentowanie im oferty firmy, na którą składają się innowacyjne rozwiązania aluminiowe, takie jak okna, drzwi, fasady, osłony słoneczne, a także szkło architektoniczne. To też świetna okazja do zapoznania się z najnowszymi trendami w branży, innowacjami technologicznymi i nowościami rynkowymi, a także możliwość nawiązania nowych kontaktów biznesowych.
„Od początku istnienia firmy staramy się nie tylko podążać za obowiązującymi trendami, ale wyznaczać nowe kierunki rozwoju w obszarze systemów aluminiowych dla branży budowlanej i konstrukcyjnej. Podczas tego typu wydarzeń mamy więc okazję zapoznać się z nowościami, a jednocześnie przybliżyć odbiorcom nasze nowoczesne produkty i zastosowane w nich przełomowe technologie. Obecność na targach branżowych to również ważny element naszej strategii, zgodnie z którą stawiamy na bezpośredni kontakt z klientem. Uczestnicząc zarówno w krajowych, jak i międzynarodowych imprezach wystawienniczych, mamy szansę spotkać się na żywo z architektami, projektantami oraz innymi specjalistami związanymi zawodowo z branżą budowlaną. W trakcie bezpośredniej rozmowy możemy nie tylko wymienić się doświadczeniami i nawiązać cenne relacje biznesowe, ale też jeszcze lepiej poznać ich oczekiwania i dzięki temu dostarczać rozwiązania odpowiadające rzeczywistym potrzebom branży”, wyjaśnia Bożena Ryszka, dyrektor marketingu i PR firmy Aluprof.