Uzyskanie certyfikatu WELL Health-Safety Rating (HSR) to dla Business Link kolejny krok w obszarze wieloletnich działań na rzecz dbałości o zdrowie, bezpieczeństwo i dobrostan klientów. Spółka należąca do Grupy Skanska staje się tym samym pierwszym operatorem biur serwisowanych w Polsce, który pozytywnie przeszedł rygorystyczny, międzynarodowy system oceny w tym zakresie.
WELL Health-Safety Rating to międzynarodowy system oceny jakości budynków i powierzchni biurowych realizowany przez International WELL Building Institute. Opiera się na rzetelnej – na bazie konkretnych liczb i faktów – ocenie procedur zastosowanych zarówno w całym budynku, jak i jego wybranych przestrzeniach. Weryfikacji podlega 5 obszarów, w których znajdują się m.in. procedury dezynfekcji i czyszczenia, plany awaryjne czy zarządzanie jakością wody i powietrza. Aby pozytywnie przejść proces certyfikacji każdy aplikujący podmiot musi spełnić kryteria w co najmniej 15 z 20 określonych punktów. Kluczowa jest zatem nie tylko wysoka jakość posiadanych standardów, ale przede wszystkim ich kompleksowość.
Business Link uzyskał certyfikację WELL HSR na początku stycznia 2024 r. Do systemu oceny zostały zgłoszone trzy lokalizacje operatora: Maraton w Poznaniu oraz Centrum Południe i Green2Day we Wrocławiu. Wszystkie zgłoszenia zostały pozytywnie rozpatrzone.
Rozwiązania na dobre i na trudne czasy
Idea certyfikacji WELL HSR ma charakter dwuwymiarowy. Z jednej strony opiera się na wdrażaniu i pielęgnowaniu najlepszych, mierzalnych rozwiązań na rzecz poprawy zdrowia i bezpieczeństwa, zarówno w miejscach pracy, jak i przestrzeniach użyteczności publicznej. W drugim wymiarze pozwala kształtować wytyczne i dobre praktyki w zakresie przygotowania obiektów i przestrzeni do postpandemicznych realiów: sanitarnych, bezpieczeństwa oraz zarządzania obiektami. Innymi słowy chodzi o to, by certyfikowany podmiot wykazał, że jest w stanie sprawnie zarządzić trudną sytuacją, ale jednocześnie podejmuje szereg działań prewencyjnych, dzięki którym minimalizuje ryzyko jej wystąpienia. Business Link implementuje rozwiązania nie tylko na dobre, ale również na trudne i wymagające czasy, w których czyste powietrze, wysokiej klasy systemy wentylacji, bezdotykowe rozwiązania czy odpowiednia separacja poszczególnych przestrzeni mogą mieć fundamentalne znaczenie dla sprawnego funkcjonowania biura.
Od wewnętrznych badań aż po międzynarodowy certyfikat
Wdrażanie nowoczesnych rozwiązań w zakresie zdrowia i bezpieczeństwa, ale także szeroko pojętego dobrostanu pracowników i klientów od lat wpisuje się w strategię rozwoju Business Link. Uzyskanie certyfikatu Well HSR nie było więc dla spółki celem samym w sobie, lecz potwierdzeniem długoterminowego zaangażowania w implementację najbardziej zaawansowanych standardów na rynku. – Sygnały, że robimy to dobrze i efektywnie płynęły do nas już wcześniej, m.in. na poziomie wewnętrznych badań satysfakcji klientów. Zawsze wysoko oceniana była czystość i standard zarządzania przestrzenią. Teraz otrzymaliśmy potwierdzenie tych standardów z niezależnego, wiarygodnego źródła zewnętrznego. To dla nas ogromny powód do satysfakcji, ponieważ WELL HSR dotyczy realnych, odczuwalnych dla użytkowników kwestii, takich, które docenia się na co dzień, w praktyce, jak i kwestii kluczowych dla dużych klientów korporacyjnych – mówi Ewelina Kałużna, prezes zarządu Business Link.
Wysoki standard organizacyjny i operacyjny
W kontekście praktycznych rozwiązań wpisujących się w certyfikację WELL HSR w Business Link najemcy mogą na co dzień korzystać m.in. z filtrów oczyszczających powietrze, oraz systemów wentylacji, a jakość powietrza i wody potwierdzane są przeprowadzanymi raz na pół roku badaniami. We wszystkich lokalizacjach Business Link bardzo dokładnie przestrzegane są wszelkie procedury związane ze sprzątaniem i odkażaniem przestrzeni biurowej i zapewnianiem użytkownikom łatwego dostępu do środków dezynfekcyjnych.
Strategicznym obszarem certyfikacji WELL HSR jest również właściwe przygotowanie przestrzeni na wypadek sytuacji awaryjnej oraz zapewnienie ciągłości biznesowej w obliczu trudnych okoliczności zewnętrznych. Pandemia COVID-19 uwydatniła słabe punkty wielu organizacji, które w obliczu reorganizacji i zaostrzenia przepisów sanitarnych nie były w stanie kontynuować działalności w trybie stacjonarnym, a przystosowanie do nowych realiów zajęło im dużo czasu. Business Link wdrożył rozwiązania , dzięki którym każda z lokalizacji jest dziś w stanie bardzo szybko adaptować się do nawet najbardziej wymagających scenariuszy. – Są nimi między innymi polityki działania w kryzysowych sytuacjach zaczynając od tych najbardziej drastycznych jak pożar, ale nie pomijając przy tym bardziej standardowych problemów jak brak dostawy prądu czy wody do lokalizacji. Każdy z kryzysowych scenariuszy został przeanalizowany pod kątem środków zaradczych i naprawczych, czasu potrzebnego na zarządzenie sytuacją i osób odpowiedzialnych. Wiemy dokładnie jak postępować i jak zapewnić klientom bezpieczny, bezproblemowy powrót do biura – mówi Jacek Bednorz, head of leasing and customer care w Business Link. Dotychczas certyfikat Well HSR uzyskały trzy lokalizacje Business Link. Niewykluczone jednak, że już niedługo rozpoczną się prace nad kolejnymi certyfikacjami – zwłaszcza biorąc pod uwagę otwarcie na wiosnę br. kolejnej lokalizacji operatora, w biurowcu Studio w Warszawie.