Polskie przedsiębiorstwa mają coraz większą świadomość, jak ważne są działania na rzecz zmniejszenia ich potencjalnego negatywnego wpływu na środowisko. W tym celu wdrażają unijne dyrektywy oraz dążą do zmniejszenia swojego śladu węglowego np. poprzez montaż instalacji fotowoltaicznych. Z tego powodu Aluron Sp. z o.o. z początkiem listopada rozpocznie prośrodowiskową kampanię „Działaj EKO-logicznie!”.
„W ciągu kilku najbliższych lat wiele zmieni się w kwestii świadomości proekologicznej. Już teraz można zauważyć przemiany, które dokonują się wewnątrz przedsiębiorstw. Nadal jednak prośrodowiskowe inicjatywy w wielu firmach ograniczają się wyłącznie do wewnętrznych akcji edukacyjnych skierowanych do pracowników. W Aluronie kładziemy duży nacisk na ekologię. W ostatnim czasie pozyskaliśmy certyfikat środowiskowy ISO 14001. Dodatkowo, postanowiliśmy wesprzeć naszych klientów i razem z nimi dołożyć cegiełkę do ochrony środowiska. Dzięki temu, że sami produkujemy uszczelki TPE, wiemy, że termoplastyczny elastomer, z którego są wykonane, poddaje się w 100% recyklingowi. Zorganizowaliśmy więc zbiórkę ścinków po uszczelkach od naszych klientów.” – powiedział Łukasz Kucharczyk, dyrektor handlowy Aluronu.
Kampania jest skierowana do wszystkich partnerów biznesowych spółki. W listopadzie bieżącego roku wraz z dostawą zamówionych w Aluronie produktów otrzymają oni dwa rodzaje odpowiednio oznakowanych worków. W pierwszym partnerzy firmy będą zbierać niepotrzebne odcinki uszczelek TPE, wykorzystanych do produkcji konstrukcji okienno-drzwiowych. Drugi będzie przeznaczony na pianki zabezpieczające konstrukcje. Kierowcy Aluronu będą odbierać od klientów wypełnione worki i przekazywać je w ręce wyznaczonych zespołów w Zawierciu. Elementy z TPE na miejscu zostaną poddane obróbce, a następnie wykorzystane do produkcji nowych uszczelek. Pianki z kolei po odpowiedniej segregacji zabezpieczą konstrukcje w kolejnych zamówieniach. Gospodarka cyrkularna prowadzona przez Aluron nie tylko sprzyja ochronie środowiska, ale też eliminuje koszty ponoszone przez klientów firmy w związku z koniecznością rejestrowania i utylizowania tego typu odpadów.